1) Sledujte finanční toky
V menším podnikání obvykle nebývá peněz nazbyt. A právě proto byste je měli střežit jako oko v hlavě a bedlivě sledovat každou korunu. Pořiďte si přehledný účetní systém a kontrolujte cashflow pravidelně – podle potřeby třeba každý den.
2) Nastavte si cíle
Klíčové je vědět, kam vaše podnikání směřuje. Spousta lidí směřuje takříkajíc od ničeho k ničemu. Nedělejte stejnou chybu a kromě dlouhodobých cílů definujte i krátkodobé (např. zvýšení obratu, růst návštěvnosti webu, pořízení dalšího firemního vozidla...) – právě díky nim lépe poznáte, zda se váš byznys ubírá správným směrem, nebo je na čase udělat změny.
3) Používejte správné marketingové metody
Utopit velké peníze v reklamě dokáže každý. Hospodařit s financemi tak, aby očekávaný růst přinesly i méně nákladné kampaně, je mnohem těžší. Pro každý byznys je proto naprosto zásadní volba vhodného kanálu. Nevyznáte se? Nevadí. Najměte si profesionála s hmatatelnými výsledky – ušetří vám čas a především finanční prostředky.
4) Sledujte aktuální trendy
Děláte v oboru, který se za posledních deset let vůbec nezměnil? Téměř jistě je to jen váš subjektivní pocit. Nepodceňujte dynamiku svého odvětví a průběžně sledujte technologické i jiné novinky. Vaše konkurence to dělá taky!
5) Zvažte implementaci podnikového systému
Že je vaše firma na podobné investice příliš malá? Kvalitní podnikové informační systémy jsou koncipovány tak, aby přinášely užitek všem uživatelům bez ohledu na počet zaměstnanců či velikost obratu.
Vyberte si řešení, které vám umožní zautomatizovat rutinní procesy a vzájemně integrovat data napříč jednotlivými agendami. Zároveň myslete na budoucí růst a zvolte variantu, která vás nebude brzdit. Takové ERP vašemu podnikání rozhodně prospěje.