Prodej firmy z osobních důvodů
Říká se, že jen hlupák nemění názory. Prodej firmy může být vyústěním změny osobních priorit či životní filosofie. Produkt se vám začne jevit jako „cizí“ a ztratíte k němu pouto – nadále úspěšně podnikat v oboru, ke kterému chováte nechuť, je téměř nereálné.
Velmi častým důvodem je únava. Nemusí se přitom jednat o klasický syndrom vyhoření, mnohdy hraje roli i zdraví. Pokud cítíte, že vás vedení firmy zmáhá po fyzické stránce stále více a nechcete riskovat vážné zdravotní komplikace, prodejte ji.
Samozřejmě se nabízí i mnohé další osobní důvody. Motivací pro prodej může být touha po menším časovém vytížení, vysoký věk, absence nástupníka, ale také psychické problémy v podobě dlouhodobého stresu.
Prodej firmy z firemních důvodů
Možná jste si ke svému podniku vybudovali velmi pevné pouto a je vám líto, že se za současných podmínek nemůže dále rozvíjet. Nový majitel by mohl firmu posunout o kus dál a navázat na váš odkaz. Třeba se lépe přizpůsobí aktuálním stavu trhu, což se vám bohužel nepodařilo.
Anebo jste se „jen“ rozhádali se svými společníky? Spory a špatné vztahy jsou bezesporu dobrým důvodem pro prodej. Stejně jako situace, kdy se vám dlouhodobě nedaří najít schopné klíčové manažery.
Pod křídly zkušených odborníků firmu prodáte za víc a bezpečně
Profesionálové umí vyvolat soutěž a vyhledat pro vás vhodného kupce. Zajistí cenově výhodné podmínky, postarají se o veškerou administrativu a již v zárodku zažehnají jakýkoliv problém, který by mohl v souvislosti s prodejem firmy nastat. Podrobné informace o procesu prodeje najdete na www.copra.cz. Odborníci vám samozřejmě budou k dispozici i v případě, že jste se naopak rozhodli koupit firmu.