Zdroj: https://www.zadany.cz/podnikani-na-internetu/jak-vybudovat-komunitu • Vydáno: 18/9/2013 • Autor: Tkim
V dnešní době nemůže být web úspěšný, pokud nemá vybudovanou početnou komunitu. Kde ji, ale vzít, bez nekalých praktik?
Určitě jste si všimli, jak vyhledávače doslova hltají komunitní obsah. Ten ve výsledcích vyhledávání způsobuje malou řetězovou reakci. Přilákává další a další nové uživatele.
Určitě můžete na fórech vidět nesmyslné příspěvky odkazující na weby. Touto cestou se rozhodně nevydávejte.
Základem úspěšného komunitního webu je obsah a bohužel musím to, tak nazvat uměle nastartovaná komunikace.
1) Obsah komunitního webu
Zaměřte se na vytvoření atraktivního obsahu, který uživatele zaujme. Ideálně témata, které se jich přímo dotýkají - oslovují.
2) Nastartování komunikace
Začít můžete sehnáním několika lidí, klidně i kamarádů, kteří začnou vytvářet uměle témata, do kterých se budou chtít ostatní uživatelé zapojit.
3) Sdílení příspěvků
Dalším krokem je přesvědčit uživatele k aktivnímu sdílení na sociálních sítích - FB, Twitter, Google...
Práce nad komunitním webem je mravenčí práce. Neustále musíte hledat inspiraci jak lidi zaujmout k dalšímu příspěvku... Jakmile přestanete roztáčet kolotoč, tak se zastaví a dá spoustu energie jej znovu rozjet.
Moje zkušenost s uživateli je taková, že ze 100 uživatelů napíše příspěvek 1. Samozřejmě, že velice záleží na zaměření.