Asi jako každý z Vás, který zkoušel podnikat, jsem si prošel obdobím, kdy jsem vyzkoušel kde co. Provozovat zábavné portály, prodávat bižuterii, oblečení z Číny, vytvářet webové stránky, ale stále to nebylo ono. Můj hospodářský výsledek byl nic moc.
Ke změně došlo v momentě, kdy jsem zlomený ze svých neúspěchů, hledal informace, proč se mi to děje. Objevil jsem velice inspirující knihu, ve které se psalo, že k úspěchu, stačí držet se dvou jednoduchých pravidel.
První byla: "Dělejte, co Vás baví" a druhá: "Dělejte to, v čem jste dobří"!
Vezměte si na pár dní dovolenou a pořádně se nad sebou zamyslete. Své nápady si poznamenejte do dvou sloupců. Do prvního pište: Co mě baví a do druhého: V čem jsem dobrý. Druhý den si tento seznam znovu projděte a zvýrazněte, co Vás nejvíce osloví a šlo využít (zpeněžit). Třetí den udělejte poslední výběr a tyto dvě věty či slova podtrhněte. Tomuhle byste se měli začít věnovat a dát tomu veškerou svou energii. Ostatní věci jak vidět k cíli nevedou a neuspokojují Vás, tak proč se déle trápit.
Příklad ze života, který mluví za vše
Jako příklad mohu uvést svého dobrého kamaráda Milana, který se pět let živil webdesignem. Očividně ho to nebavilo. Šťastného jsem ho viděl jen v momentě, kdy mohl pro novu webovou stránku vytvořit propagační bannery. Po společném rozhovoru došel k závěru, že změní svoje zaměření. Nyní na internetu patří mezi špičku v oboru virální reklama. Práce jej moc baví a je v tom neskutečně dobrý.