Virální marketing znamená lidově: šíření komerční reklamy pomocí internetu. Využít virální marketing v praxi, znamená nalézt způsob jak přimět lidi k přirozenému (ideálně exponenciálnímu) šíření uměle vytvořené reklamy za účelem zviditelnění firmy či určité služby.
Kde lze virální marketing využít
Virální marketing můžete použít v diskuzích, kde nastartujete debatu, která směřuje k předem vytyčenému cíli. Velkého úspěchu pro určité zaměření můžete získat při integrování do online počítačových her, kvízů, testů, pohlednic, novoročenek...Největší pákou jsou nyní sociální síť Facebook a Youtube. Naopak se doporučuji vyhnout šíření přes E-mail, kdy Vaše sdělení může být bráno jako spam.
Základní pravidla pro úspěšné šíření
Reklamní sdělení musí být natolik atraktivní, aby bylo uživateli dobrovolně a samovolně šířeno dále. Optimální je nezaměřovat se na specifickou skupinu, ale zvolit způsob pro oslovení co největších mas.
Jakou má mít virální marketing podobu?
Úspěšná reklamní kampaň musí být originální, vtipná a šokující. Jak vytvořit reklamu aby na první pohled nebyla reklamou? Musíte jí dát omáčku, která přinutí uživatele vydržet až do konce a po jejím zhlédnutí ji poslat dále.
Jako příklad, že to funguje lze použít studenta Alexe Tewa. Za 50 dolarů nakoupil doménu www.milliondollarhomepage.com a hosting. Vytvořil webovou stránku s reklamní plochou 1000×1000 pixelů a rozhodl se ji rozprodat za cenu 1 pixel/1 dolar. Za pomocí své rodiny investoval 1000 dolarů do reklamy. Netradiční nápad mu za necelých 5 měsíců vydělal přes 1 037 100 dolarů a Pagerank 5.
Dokonale analyzoval situaci. Přinesl bláznivý nápad, zvolil správnou lokaci a způsob nastartování reklamy.
Další příklad virální reklamy. No neposlali byste to dále? :-D