Význam PRčlánků v praxi
PRčlánky jsou v podstatě krmivem pro vyhledávače (Google a Seznam). Jejich správné napsání může významně ovlivnit šanci, aby byl Váš web dobře nalezen na základě klíčových slov. Naopak duplicita textu může Vašemu webu významně uškodit.
Jak má správně článek vypadat
Standardní rozměr článku je většinou 1 normostrana. Což je 1.800 znaků včetně mezer.
Článek, který copywriter napíše, by měl splňovat:
- gramatika by měla být co nelépe podchycena. Vyjímkou je použití hovorových slov (klíčové slova), které jsou tak napsány schválně
- text by měl návštěvníka zaujmout (titiulky, které lákají na kliknutí)
- při psaní článku by mělo být dodrženy základy SEO (nadpisy H1, H2, tučné a kurzívou texty, popisky...)
- originalita textu - opravdu velmi důležité (viz. duplicita)
Jakým článkům se vyhnout
- neoriginálnímu zkopírovanému textu (do budoucna vás čeká penalizace)
- nezajímavé strukturovanému textu, nudné a nic neříkající titulky...
- krátkým textům, které jsou přeplněné nadpisy, tučným písmem...
Kvalitní a levný copywriter je vzácnost
Nalézt kvalitního a zároveň levného copywritera je opravdu umění. Většinou na inzerát odpovědí studenti, kteří sice umí psát články za pár korun, ale jejich kvalita tomu odpovídá.
Při výběru si vždy nechte poslat několik ukázek jeho práce. Požadujte kvalitu a originalitu textu, minimální počet chyb a spolehlivost.
Kolik stojí článek napsaný na míru
Nebudu se opakovat, že na článku nedoporučuji šetřit (kvalitě textu). Ovšem ušetřit nemalé náklady stejně můžete. Agentury specializující se na psaní článků, prodávají články zdražené ještě o jejich marži. V případě, že kupujete jeden článek a nemáte kontakt na žádného copywritera lze těchto služeb využít. Ušetříte si tak čas a nervy s neznámým člověkem. Cena za článek od agentury se pohybuje mezi 80 až 500 Kč.
Ovšem v případě, že potřebujete napsat desítky článků, se vyplatí najít vlastního písálka. Cena za článek od jedince Vás tak může vyjít na 60 až 200 Kč.
Všeobecně platí, že cenu článku určuje zaměření článku (odbornější stojí více). Dalšími faktory je využití sloganů, originálních obrázků, množství text a termín dodání.
Před začátkem práce si ujasněte
- o čem článek má být (klíčové slova, odkazy)
- rozsah textu
- termín dodání článku
- cena
Ušetříte si tak spoustu nervů a problémů.
Kam umístit článek
Na závěr nesmím také opomenout správné využití článku. Pokud jej chcete použít pro svůj web, tak nemám připomínek. Ovšem pokud jej chcete umístit na nějaký cizí web - dejte si pozor! Zkontrolujte tematičnost webu zda se shoduje s vaším, zkontrolujte ranky zda není penalizován (duplicita, závadné zaměření jako je erotika, warez...).