Každý člověk, který nabízí služby či něco prodává, se určitě setkal, se stále více rozmáhající havětí: NEPLATIČ - PODVODNÍK.
Ze začátku působí věrohodně. Příjemné vystupování, dobrá domluva. Po zaplacení peněz nebo odevzdání práce žádná odezva. Na E-maily neodpovídají, telefony mlčí.
Jak postupovat aby byla šance co největší
- Vždy před započetím práce požadujte adekvátní zálohu.
- Nechte si od klienta poslat objednávku.
- Sepište smlouvu, kde uvedete předmět a podmínky. Hotové smlouvy ke stažení.
- Sledovat poslaný balík či dopis můžete pomocí služby: Sledování zásilek.
Vaše páky na neplatiče
V případě, že máte podchycenou objednávku od klienta, řádně sepsanou smlouvu, můžete:
- V případě neuhrazení faktury podat návrh na elektronický platební rozkaz
- Poslat dlužníkovi doporučeně upomínku. Podnikatelská | Občanská
- Postrašit neplatiče o podání trestního oznámení
- Využít o vymáhání dlužné částky specializované firmy (ušetříte si nervy)
Pamatujte si, že při jednání musíte být nekompromisní. Musí z vás cítit respekt. Veškerou komunikaci si ukládejte. Podnikejte takové kroky, které Vás nebudou stát další peníze, čas a nervy.
Važte si klientů, kteří platí poctivě a bez prodlení.