Kategorie: Podnikání

Jak usnadnit život IT administrátorovi a zvýšit bezpečnost dat? Používejte identity managera!

Jak usnadnit život IT administrátorovi a zvýšit bezpečnost dat? Používejte identity managera!Správce firemní informační infrastruktury má na starosti značné množství úkolů, jejichž nedílnou součástí bývá přidělování uživatelských rolí zaměstnancům. Potíže nastávají v momentě, kdy organizace využívá více informačních systémů a administrátor věnuje správě profilů valnou část pracovní doby. V případě důležitějších záležitostí – například výpadku serveru apod. - pak může docházet ke zbytečným prostojům uživatelů čekajících na autentizaci. Tento a mnohé další aspekty oblasti access managementu řeší identity management systém.


Co je identity manager systém?

Tak, jako se řízení vztahů se zákazníky neboli CRM neobejde bez nástroje – CRM systému, není možné realizovat efektivní správu identit bez identity manager systému. Jedná se o softwarovou aplikaci, která komunikuje se spravovanými systémy a umožňuje oprávněné osobě (obvykle IT administrátorovi) spravovat uživatelské účty a provádět související procesy včetně auditu a reportingu. Správa identit je díky tomu snadná a časově nenáročná.

Identity manager systém 

Jak identity manager systém šetří čas IT pracovníkům a běžným uživatelům?

Implementace identity manager systému přináší IT administrátorovi významnou časovou úsporu. Automatizuje většinu úkonů, které by jinak pracovník prováděl manuálně. Díky aplikaci zároveň získává jasný přehled nad všemi uživatelskými profily napříč celou informační infrastrukturou společnosti. Access management zároveň významně přispívá ke zvýšení bezpečnosti dat. Riziko, že správce IT systémů např. zapomene odstranit identitu bývalého zaměstnance, je minimální.

Co se týče běžných uživatelů, i ti mohou implementací identity manager systému jedině získat. Řešení jim umožňuje reset hesla do všech systémů z jediného místa a v neposlední řadě šetří čas, protože již nemusí kontaktovat IT helpdesk s žádostí o přidělení oprávnění – jednoduše tak učiní v rozhraní aplikace, kde mohou kdykoliv nahlížet do přehledu pracovních úvazků a navázaných práv.

Kupte odkazy v tomto článku. Cena za jeden odkaz je 100 Kč, maximální počet je 5.

Vydáno: 6/10/2020 | 
Přečteno: 1502x | 
Autor: Tkim
 | Hodnocení:

Komentáře rss

Zasílate odpověď ke stávajícímu příspěvku (zrušit).

Jméno
Kontrola captcha
Text
b i u s img code url hr   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

, goodgame odpovědět
avatar
já raději https://www.goodgameempire.eu/


Nové komentáře

Partneři

eWay-CRM je chytré CRM řešení, jenž vám usnadní komunikaci s vašimi zákazníky. Vyzkoušejte zdarma!

Zajímá vás, proč je Apple iPad Pro tak žádaný? Vyzkoušejte a pochopíte!

Zjistěte, co všechno dokáže personální informační systém Vema a jak může být nápomocen i ve vašem podnikání.